اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

حزب‌الهی‌ نباید منفعل باشد/ ۱۰۰ هیئت شاخص خوزستان سازماندهی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه حالت منفعل باید از حزب‌الهی‌ها دور باشد عنوان کرد: حزب‌الهی‌ها نباید به عنوان افرادی ضد هنر و تفریح شناخته شوند.

حزب‌الهی‌ نباید منفعل باشد/ ۱۰۰ هیئت شاخص خوزستان سازماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در اهواز در گفت‌وگویی با مجموعه دفتر سرپرستی فارس در اهواز، در فضایی صمیمی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

شناسایی ظرفیت‌ها در تمام شهرهای استان خوزستان

حجت‌الاسلام نبی‌زاده ضمن بیان اینکه طی ماه‌های گذشته از مناطق مختلف استان بازدید کرده و با مردم تعاملی مستقیم داشته است اظهار کرد: با حضور میدانی در شهرها و مناطق محروم شناخت خوبی نسبت به استان خوزستان و فرهنگ‌ها پیدا کردیم داشته‌های ذهنی‌مان را به روز کردیم.

وی افزود: اتفاق خوب دیگر این بود که در شهرهایی که نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی وجود نداشت و یا غیرفعال بود فعالیت‌ها از سر گرفته شد. ظرفیت‌های فرهنگی تبلیغی فوق‌العاده‌ای در استان وجود دارند که یک فرصت بزرگ هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به حجم گسترده جغرافیایی خوزستان و وجود ۲۷ شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز و ۳ نمایندگی فعال در سطح استان داریم.

وی افزود: تلاش ما بر این است که تمام فعالیت‌ها در بالاترین سطح ممکن انجام شوند چرا که نتایج آن کمک‌کننده‌ به افزایش وزن جریانات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

ایده‌های فرهنگی می‌توانند کم‌هزینه و راهبردی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پاسخ به این پرسش که در جهت ایده‌پردازی برای زیست‌بوم فرهنگی خوزستان چه اقداماتی داشته‌اید، بیان کرد: در این باره ابتدا باید بگویم که در ابتدا آنقدر موضوعات کاری زیاد بود که واقعا رسیدن به همه موضوعات خیلی سخت بود، اما می‌دانستیم و می‌خواستیم که در عمل باید یک مرجع ایده‌پرداز با ایده‌های ناب و جدید در عرصه فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: اقدام ما در این جهت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در موضوعات و زمینه‌های مختلف بوده است که ابتدا وضعیت بارش فکری و ایده‌های افراد موثر در حوزه فرهنگی بگیریم و از نکات آن‌ها استفاده کنیم.

تشکیل هیئات اندیشه‌ورز فرهنگی

نبی‌زاده عنوان کرد: یک بخش کار تشکیل این هیئت‌های اندیشه‌ورز است و یک بخش دیگر ایده‌پردازی سازمان در حوزه عمل است؛ مثلا در یک شهری که حضور پیدا می‌کنیم، پس از شنیدن صحبت‌های افراد اثرگذار آن شهر و مردم آنجا، متناسب با شرایط آن شهر و منطقه، ایده‌ها و طرح‌هایی را برای بهبود وضعیت آن‌ها ارائه می‌کنیم.

وی افزود: ایده خوب باعث می‌شود از امکانات موجود استفاده بهینه شود و بیشترین بازده را بگیریم در حالی که بسیاری فکر می‌کنند همه چیز وابسته به بودجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: متاسفانه در خوزستان برای کار فرهنگی مهم‌ترین فکری که به اذهان می‌رسد این است که یک پولی از یک دستگاه دولتی یا از خیرین بگیریم و برویم پروژه فرهنگی اجرا کنیم در حالی که با ایده‌پردازی خوب، می‌شود کارهای فرهنگی بزرگی بدون وابستگی خاص به بودجه انجام داد.

جهت دادن به جریان‌های فرهنگی، از کارهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی

نبی‌زاده بیان در تشریح ماهیت وجودی مراکز تبلیغات در سطح استان عنوان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در سطح شهرها وجود دارد به  خاطر عدم متولی، جریان‌های فرهنگی بدون استفاده هستند به همین دلیل وجود مراکز سازمان تبلیغات میتواند جهت‌دهنده باشد.

 

وی افزود: ظرفیت‌های مردمی خوبی دارا هستیم که در راستای مطالبه از دستگاه‌ها می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و در این راستا هر منطقه‌ای که مرکزی داشته و تصدی آن به عهده فردی جهادی و فعال باشد قطعا کارها پیش خواهد رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید بر اهمیت به کارگیری قشر جوان گفت: در اهواز توانستیم از ظرفیت مسجدی‌ها و هیئت‌ها استفاده کرده و که شروع خوبی بود و فرصت ارزشمندی را رقم زد.

وی افزود: همچنین به دنبال این هستیم که در مراحل ابتدایی این طرح ضمن ساماندهی ۱۰۰ هیئت شاخص در استان، مانند شبکه آن‌ها را به هم متصل کنیم.

نبی‌زاده با بیان اینکه حالت منفعل باید از حزب‌الهی‌ها دور باشد عنوان کرد: حزب‌الهی‌ها نباید به عنوان افرادی ضد هنر و تفریح شناخته شوند.

وی افزود: چرا که طبق روایات تخصیص زمانی برای تفریح میتواند نشاط را برای انجام عبادات و تلاش برای کسب معیشت فراهم کند.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول